De geschiedenis van Brunotti

Brunotti is van oorsprong opgericht in 1980 door de Italiaanse windsurfer Claudio Brunotti. Claudio Brunotti heeft mede door het shapen van zijn eigen boards meerdere wereldtitels gewonnen. Na zijn succes als windsurfer besloot hij de, naar zijn na eigenhand geshapte boards, te verkopen vanuit Scheveningen te verkopen. Geleidelijk aan werd Brunotti steeds meer een merk. Later worden zijn T-shirts een collectors item.

Snowboard producten

Vanaf 1985 richt Brunotti zich ook op de snowboardsport en ontwikkeld technische snowboardkleding. De kleding is ontworpen naar zijn eigen ervaringen en die van professionele riders.

Jinne Sietsma

Later in 1988 leert Brunotti het shapen aan Jinne Sietsma welke in 1997 samen met zijn toenmalig team het merk heeft overgenomen. Sinds de laatste tien jaar bouwt het bedrijf Brunotti aan zijn merk om een grote speler te worden binnen de Europese markt. Hierbij hebben ze naast een distributiecentrum ook zelf een webshop opgericht waar je alle producten van Brunotti kunt kopen.

Logo van Brunotti

Het logo van Brunotti staat voor alle facetten van de boarders-lifestyle. Hierin staat de palmboom (boven) voor de zomer, golven en het strand. Terwijl de dennenboom(onder) staan voor de winter, bergen en sneeuw. Deze tekens symboliseren Brunotti’s respect voor de natuur, vrijheid en zuiverheid.

Feelin Good

Brunotti is ontstaan uit het plezier voor de boardsport en richt zich op dit moment met name op kite- en snowboarden. Daarmee focused Brunotti zich op boarders, strand en sneeuw liefhebbers. Brunotti identificeert zich met een doelgroep die houd van vrijheid, geniet van het leven en de natuur, waarbij de “Feelin good” –factor centraal staat.

Later komt hieronder een overzicht te staan waar je de producten van Brunotti o.a. online kunt kopen.

Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare